Selasa, 20 Januari 2009

Hariz masuk asrama

Assalamualaikum...dah lama x mengupdate blog ini yek...cian dia.. emm sebenarnya time2 ni tengah sibuk nak praktikum. Banyak tul kerja. Last2 xde satu pun yang aku buat.hehe.. Biasalah cabaran jadi cikgu ni baru bermula. Kalau aku tewas awal-awal camni xdapatla aku capai impian yang aku angan-angankan..


Alhamdulillah hariz dah ditempatkan di sekolah berasrama. Risau jugak masa orang dah dapat tempat kat asrama penuh dia xdapat plak. Banyak jgk rayuan mintak kat sekolah aliran agama dengan asrama penuh. dah 2 kali ni tukar sekolah. mula-mula masuk SMK Dato' Seth. Penat juga ayah anta dengan ambil dia. Akhirnya rayuan diterima dan dapat tawaran ke SMK Dato Syed Esa. Kat situ ada kelas aliran agama. Petang tu jugak uruskan kemasukan asrama dia. Seminggu skali balik nak darjah khas. Kira bagusla sekolah 2..Tapi harapan ibu yang nak dia sekolah kat SMAKJ belum kesampaianla. Hmm isnin lepas plak aku bukak peti surat ada sampul surat besar....rupanya tawaran ke sekolah menengah agama kat parit raja...Surat yang kami tunggu2 tapi dah lewatla..petang tu jumpala hariz kat asrama dia...dia kata xnak pindah lagi.bagusla kalau x macam2 jgk nak uruskan masuk sekolah lain plak. Demam plak 2 dia. Alahai nangis plak adik aku ni..kesian plak baru2 masuk asrama ni knela sesuaikan diri...same gakla cam kakak die ni duduk asrama jugak..kadang2 rindu dengan keluarga.tapi kena kuatkan semangat untuk berjaya. Okay...sambung wat asignment...hehe cau dulu..

2 ulasan:

amyn berkata...

Salam.. elok laa tu huda, tak payah adik tu pindah lagi dia dah selesa kat sekolah tu, mungkin dah ada kawan yang 'ngam" kot :-) kalau dia pindah pun mungkin kena mula dari A balik nak sesuai dengan tempat, kawan dan guru-guru baru sekolah yang baru dipindah..

huda humaira berkata...

ayis dah masuk asrama dah..sekarang dah tinggi tau